2014. feb 21.

Hónapokig nem volt fűtésem, de ez igazán csak télen kezdett el zavarni

írta: hidalatt
Hónapokig nem volt fűtésem, de ez igazán csak télen kezdett el zavarni

SEGÍTSÉG, megfagyok a csilli-villi lakásomban!

Sára története egy tanulságos történet. Ő sikeresen megtalálta a számára tökéletes garzon lakást, kicsi volt, egy főre tökéletes, gépesített és modern. Nyáron költözött be, hatalmas melegben, ugye ekkor nem igazán használja senki sem a fűtést vagy tévedek? Az történt, hogy a felújításkor a szerelők valamit rossz helyre kötöttek és a cirkó nem üzemelt. A részletekért olvasd el Sára írását.

Sára az albérlet kereséshez nem minket választott, mert akkor még nem voltunk jelen a piacon. DE te miért várnád meg, hogy 60 emberrel kelljen minden albérletért küzdened? Regisztrálj most és legyél te az első: HÍD ALATT

"Az ember, ha beköltözik egy lakásba rengeteg mindent megnéz, kipróbál pontosabban még beköltözés előtt. Senki sem szeretne egy olyan helyen élni, ami nem elégíti ki minden igényét, azért az összegért, ami havonta le kell szurkolni. Az én albérletet a drágábbak közé tartozott, mert a belvárosban volt és totálisan fel volt újítva. Még egy porcicát sem találtam sehol, sehol egy kéznyom a falon, a WC, a konyha és a fürdő is makulátlan. Úgy döntöttem, hogy ilyen áron, ezen a környéken és ennyi konkurens albérletkeresővel a nyakamon nem nagyon cicózhatok, ezért le is tettem a foglalót és pár napra rá be is költöztem. Kifizettem a foglalót, átvettem az óraállásokat és az előző hónapi csekket a tulajdonos fizette - mivel az még az még az ő költsége. Alapvetően ez lenne a rutin, de volt már olyan hely ahol sajnálatos módon még azt is nekem kellett fizetnem a közös költség tartozással együtt.

A kép csak illusztráció*

Tehát megvolt a tökéletes lakás, meg volt a beköltözős buli, berendezkedtem és a saját arcomra formáltam az egész lakást. Igazán csajos és szexi lett volna, talán egy pasinak már túl giccses is, de engem nem érdekelt, csak a szabadságom és az új életem első állomás. A munkahelyem, az edzőterem ahova járni szoktam, boltok szinte karnyújtásnyira voltak, így rengeteg időt spóroltam az előző lakáshoz képest. Kimaradt napi több óra BKV használat. Tehát mondhatni egy csoda vagy egy álomvilág volt ez, amit sikerült összehoznom pár hónap alatt.

Ahogy a nyár kezdett múlni, egyre hidegebb lett, de még nem volt olyan vészes. Mivel nem szeretek feleslegesen költeni ezért nem fűtöttem, reménykedtem, hogy a szomszédok befűtenek. Biztonság kedvéért dupla pulóver, két takaró, forró tea mindig kéznél volt, ha fáztam. Eltelt az ősz és a december is enyhe volt, de jöttek a fagyok így bekacsoltam már a fűtés és ekkor ért a sokk.

Bármennyire állítottam a hőfokot nem történt változás. A gépezet nem üzemelt, nem termelte nekem a meleget. A tulajdonos azt javasolja, hogy legyek türelmes, mert új a rendszer és van neki egy kis átfutási ideje, mire üzemkész lesz. Hittem neki, kár volt. A decembert végigvacogtam, de nem adtam fel, újra hívtam a tulajdonost és elmondtam neki mindent töviről hegyire. Ígéretet tett, hogy az ünnepek között nem tud semmit tenni, de januárban kiküldi a szerelőt. Belementem, mert tudtam, hogy az ünnepeket otthon töltöm, a két ünnep között meg a csajokkal megyünk síelni.

Eljött a január és a szerelő menetrendszerűen érkezett, ahogy a főbérlő ígérte. A szaki átnézte a rendszert, húzkodta a szemöldökét és annyit mondott, hogy hűha. Egyből telefonos segítséget is kért, nagyon úgy tűnt, hogy kifog rajta. De legnagyobb meglepetésemre csak el akarta újságolni, hogy nyert, pontosabban, hogy a kivitelező cég mekkora bakit követett el. Most kapaszkodjatok: egy kábelköteg nem volt csatlakoztatva a vezérlő elektronikához, így a távirányító és a kis panel sem tudta vezérelni a rendszert. Villogott, mutatta a beállításokat, de közben semmit nem csinált. Annyi legyen a kivitelező mentségére írva, hogy az egyik érzékelő nem működött, így nem villant fel az a kis felkiáltó jel, ami a hibát jelezte volna.

Ez volt az én, az elromlott érzékelő és a be nem kötött kábelköteg sztorija. Azóta minden rendben van a lakással. Már 3 éve lakom itt és azon gondolkozok, hogy megveszem a tulajdonostól, ha hajlandó eladni."

A történet tanulság szerintünk az, hogy érdemes teljesen átnézni a lakásokat mielőtt bármilyen szerződést aláírnánk. Egy apró hiba is okozhat nagy galibát.

Albérlet gyorskereső: HÍD ALATT

*A kép forrása: 1

Szólj hozzá

lakás belváros albérlet fűtés érzékelő kábelköteg élhetetlen Budapest Sára