2015. máj 12.

Kiadom az albérletem, de ÉN határozom meg, hogy kinek !!!!

írta: hidalatt
Kiadom az albérletem, de ÉN határozom meg, hogy kinek !!!!

Ha dohányzol fizess, ha háziállatod van fizess

Rengeteg olyan cikket olvastam már és írtam is egy-kettőt, amelyben a kiadó felet ítélték el, mert adja ki a lakás gyerekes, háziállatos, dohányos bérlő jelölteknek. Én is sokszor gondolkoztam azon, hogy miért van ez? A nagy gondolkodásnak az lett vége, hogy megszületett a nagy ötlet: BE KELL ÁRAZNI A LAKÁST MINDEN ESHETŐSÉGRE.

Hogy szokott lenni?

1-2-3 (a napokban tudtam meg, hogy nem lehet végtelen hónapnyit kérni vagyis indoklás nélkül maximum 3 havi lehet a kaució) havi kaució (nem kaukció és más rosszul leírt változata) + rezsi + albérleti díj + ez meg az = ennyit költesz, ha itt akarsz lakni.

Mi van akkor, ha valaki dohányzik, gyerekes vagy háziállata van?

Ők vagy nem vagy csak nagyon nehezen találnak megfelelő lakást maguknak. Saját kézből tudom, hogy már az is kizáró lehet, ha valaki fiú/férfi és egyetemista, mert akkor biztos szétkapják a kecót. Budapesten az egyetemi kerületekben szinte minden albérletre túljelentkezés van és az első érkező már ki is veszi, így válogatásra nincs sok idő. Mert vagy lesz lakás vagy marad a Híd alatt. Ilyen körülmények között mégis hogyan lehet megfelelő lakást találni handicappel?

Megoldás: hogyan találj albérletet handicappel?

Az az ötletem támadt, hogy ilyen esetekben speciális kiegészítőkkel terhelném az albérleti szerződést:

  1. háziállat 10kg alatt +5.000Ft / hó
  2. háziállat 10kg és 30 kg között +15.000Ft / hó
  3. háziállat 30 kg fölött +1.000Ft * kg / hó (azért egy panelbe ne legyen már kisállatt farm)
  4. dohányos albérlő +10.000 Ft / fő / hó
  5. gyerekes családok  +10.000 Ft / gyerek / hó (valamint, ha megszűnne az albérlet, akkor a gyerek elhelyezése biztosított)

A lista egy 1.0-ás minta arra az esetre, ha a leadben jelzett valamelyik albérlet keresést nehezítő tényező fennállna. Ezekkel vagy ehhez hasonló extra költségekkel már esélye lenne megfelelő lakást találni. Persze így a költség több lenne, de nem kell a gyereket vagy háziállatot rejtegetni és a dohányzást sem kell általános iskolai szinten titkolni, rejtegetni.

Fair vagy sem?

Azt mondhatjátok, hogy ez nem fair. Én azt mondom, hogy az. Az albérletkiadás egy befektetés és egy befektetést minden eszközzel védeni kell, mert a magyar jogrendszer az albérlő jogait sok esetben a tulajdonos felé helyezi, amelyből sok sztori kerekedett már az évek során.

Sokan azt felejtik el, hogy azok is emberek, akik kiadják a lakást és a tulajdonosok sem mindig emberként tekintenek a bérlőkre, hanem inkább két lábon jár pénzeszsáknak.

KOMMENTBE TI IS MEGÍRHATJÁTOK A VÉLEMÉNYETEK!!!!

Képek: 1 2 3

 

Szólj hozzá