2014. ápr 08.

Albérlőtárs keresés: hogyan ismerd fel a megfelelőt 5 perc beszélgetésből?

írta: hidalatt
Albérlőtárs keresés: hogyan ismerd fel a megfelelőt 5 perc beszélgetésből?

Mire figyelj, ha azt akarod, hogy megmaradjon az egyensúly?

A történet egy egyszerű és természetes folyamat következménye. Az ember a természetes kiválasztódás során elveszti a barátait, mert azok a barátnőikhez költöznek vagy közösen vesznek ki lakást. Tavaly nyáron sikerült belefutni ebbe a történetbe nekünk is. 6 év után teljesen felbomlott az albérlet megszokott rendje és új, megbízató, de legalább elviselhető embert kellett találnunk.

Sokan jelentkeztek, mert szimpatikus volt az albérlet - nem éltük le, nagy terek, nagy konyha, fürdőszoba káddal -, még többen, mert jó helyen is volt - Móricz Zsigmond körtértől 5 percre, az Allee mögött -, valamint az ár még egy közös szobáért is megfelelő volt + ott voltunk mi is, ami az egekig magasztalta a lakás árát - jó nem, de nálunk rosszabbat nagyon könnyű találni :D

A lényeg, hogy 1 + fél szobát lehet felosztani, ebből lehet gazdálkodni. Én az elejétől fogva a félszobát birtokoltam és 2-en a kinti nagyszobát, ami közös használatra is alkalmas volt. Majd én is megosztottam a szobámat 1-2 évre végül, amikor újra 3-an lettünk fenntartottam a nemesi előjogomat és újra szoba tulajdonos lettem. Ezután nemsokkal következett a 1,5 hónapos keresgélés.

IMG_1111.JPG* a kép nem illusztráció, de már nem így néz ki a kiadásra került szoba rész
(kiegészült egy plusz ággyal, így már kényelmesen vendég is fogadható, ha rend van a lakásban)

Elég volt egy Facebook csoportot letámadni és máris 20-30 megkeresés érkezett. Többen nem értették a kaució fogalmát, sokan a megfogalmazással nem tudtak megbirkózni. Nem támasztottunk nagy elvárásokat a jelöltekkel szemben, amit utólag már bánunk azért, mert sok kellemetlenségtől szabadultunk volna meg.

Voltak lányok is a jelentkezők között, de ők hamar kiestek, mert azt hitték a szobát hirdetjük - még mit nem, a szoba az én birodalmam, nem adom. A szoba problémán kívül a barátnőinkkel sem szerettünk volna kitolni, így a lányok kiestek, sajnos. Természetesen nem volt diszkrimináció, mert a közös szoba igazából barátok között megoldható, míg ismeretlenek esetében más kontextusra gondolnánk elsősorban.

De most térjünk rá a jelentkezőkre névtelenül és csak egy-egy hülye kérést vagy általa állított szabályt kiemelve:

  1. Ugye barátnőitek csak havi 1-2szer jönnek át és alszanak itt? Vagy ha több napot is itt töltenek, akkor beszállnak a víz, áram, közösköltésg számlákba.
    Megjegyzés: alapvetően nem volt baj a sráccal, de a barátnőink inkább 1-2 nap nincsenek itt.
  2. Ugye nem gond, ha néha kések a fizetéssel?
    Megjegyzés: ismeretlenként az első hónap előtt nem tud fizetni, F*ck yeah! Ő kell nekünk.
  3. Ugye nem szoktatok sokat bulizni? Keményen dolgozok, hétköznap aludnék, de hétvégén mindenre nyitott vagyok.
    Megjegyzés: nem is lett volna baj, de lakótársam és én is sokszor tartunk film maratont, dolgozunk éjszaka vagy beadandót és szakdolgozatot írunk hajnalig. A buli meg adhoc jelleggel működik. + én még alvajáró is vagyok (mostanság inkább csak beszélek és főleg, akkor ha alkohol kerül a vérembe - sok alkohol)
  4. Ugye takarítanom azt nem kell? Nem szeretek és nem is vagyok hajlandó.
    Megjegyzés: ha a fizetésen kiakadtunk, akkor ez még inkább sértő. Mi is utálunk takarítani, meg is látszik most a lakáson, DE tudjuk hol a határ.
  5. Ugye enyém lesz a szoba?
    Megjegyzés: TAKARODJ! Ezt megírtam neki FB-n is, de mint a falra hányt borsó.
  6. Albérlő jelölt = AJ, ÉN = ÉN
    AJ: Mi az a kaució?
    ÉN: egyszeri befizetett összeg, amit letétnek szoktak hagyni károkozások fizetésére és egyéb olyan költségekre, amiket az ott lakók okoznak. Ez nálunk két hónap és neked be kell fizetned a harmadát.
    AJ: És akkor két hónapig nem kell fizetnem?
    ÉN: DE, kell fizetned, a havi albérleti díj és a rezsi harmada jut rád.
    AJ: Ja, de ez így "k-rvasok", így nem érdekel.
    ÉN: De ezt leírtam neked, mi változott meg?
    AJ: Semmi, úgyis kolis leszek, csak kíváncsi voltam a felhozatalra.
    Megjegyzés: ilyen kisgyerekből volt egy-kettő, anyjuk csecsét szopkodják és játsszák az agyukat
  7. Jött egy "PÁVA", akinek már a tekintete se volt barátságos és annyira lekezelt, mert egy szakadt Adidas rövidnadrágba és karinapos pólóban és nem ZARA-ba  vezetem körbe a lakáson.
    Megjegyzés: az összes fotót nézd meg a profilján mindenkinek
  8. Srác jön barátnőjével, körbenéznek "jófejek". Elviccelődnek lakótársammal. Megvan a kölcsönös összhang. Egy baj van a srác bagózik. Kiemeli, hogy szeret vízipipázni is, így lett még jó pontja is. A lényeg, hogy annyira nem rossz a helyzet, de azért a dohányzás az dohányzás.
    Megjegyzés: cigicsikkek miatt már az egész ház utált minket, pedig nem is dohányoztunk :D
  9. 30 éves jól szituáltnak tűnő, de semmit el nem ért, bulizó, ingyenélő, családot lehúzó, egyetemista.
    Megjegyzés: nem kellett egy szót se szólnia, magamra ismertem, pontosabban a 3-4 évvel ezelőtti magamra. Nem szívesen laktam volna az akkori magammal, ezúton is köszönöm a lakótársak megértését és támogatását.
  10. Lemondta a találkozót, 5 perccel azelőtt mire megvolt beszélve.
    Megjegyzés: ha nem ő mondja le, akkor én, mert közben meghoztuk a döntésünket.

Kit választhattunk a végén?
Ti kit választanátok, akivel együtt is tudnátok lakni?

Ha ti adnátok ki a lakást, akkor ki(k) laknának erről a listáról most a lakásotokban?

ui: a vége HAPPY END lett és minden zsír

Szólj hozzá

siker szerencse dohányzás szoba cigi lakás diszkrimináció kollégium füst bizalom hamu albérlet egyetemista bagó koli csikk happy end bizalmatlanság cigizés Budapest albérlet kereső albérlő típusok