2014. ápr 10.

Online Oktatás Konferencia

írta: hidalatt
Online Oktatás Konferencia

Helyzetjelentés a magyar e-learning kultúráról

Ön végzett már otthonról, a számítógép elől egyetemi képzést? Vagy tanult nyakkendőt kötni, esetleg pörköltet készíteni a Youtube segítségével? El tudja képzelni, hogy az ön gyermeke már nem jár egyetemre, hanem otthonról szerez majd diplomát? Sokan örülnek az online oktatás adta lehetőségeknek, miközben mások az ellen tiltakoznak, hogy az internet és a virtuális világ végleg beszippantson minket.

Egyesek szerint nemsokára mindössze tíz egyetem marad az egész világon, a felsőoktatás pedig az interneten fog zajlani, és akár Magyarországról is szerezhetünk harvardi diplomát.

A legújabb társadalmi kísérletek szerint az online oktatás hamarosan átveszi a hatalmat az intézményi oktatása felett, azt eredményezve, hogy a legtöbb felsőoktatási intézmény megszűnik, és az ingyenes, nyílt online kurzusok veszik át a helyüket.

Míg az információs társadalomban a médiakonvergencia más alapokra kezdi helyezni az oktatást, és külföldön ez a tanulási forma egyre népszerűbb és elterjedtebb az egyetemek körében is, addig Magyarországon a felsőoktatási intézmények nagy része elzárkózik ez elől.

Az e-learning egyre több problémát vet fel. Az internet nehezen ellenőrizhető jellegéből fakadóan szinte bárki bármit feltölthet, akár úgy, hogy ne lehessen a forrást visszakövetni. Emellett az online oktatás egy komplexebb problémakört is felvet, amely mind szociológiai, mind pedagógiai, mind pedig munkaerőpiaci szinten megjelenik.

A megszerezhető „diplomák” hitelessége, az oktatási intézmények lehetséges megszűnése, valamint a fiatalok társadalmi beilleszkedése a jelenkor jelentős témájává léptette elő az online oktatást. Sokan szereznek képzettséget az e-learning segítségével, ugyanakkor kevesen gondolkoznak el azon, hogy már most is számtalan olyan vállalkozással találkozunk, melyek megpecsételhetik az egyetemek sorsát.

A Massive Open Online Courses – ingyenes, nyílt online kurzusok – (MOOC) jelenségére egy meglepő számokat produkáló Stanfordi kísérlet hívta fel a figyelmet. Az egyetem egyik tanára Sebastian Thrun által interneten is meghirdetett kurzust 160 200 diák vette fel – ebből kétszázan az egyetemen. A Coursera nevű, tömeges, nyílt online kurzusokat kínáló oldal immár több mint 6,5 millió felhasználóval rendelkezik, míg a University of Phoenix 250 ezer diákkal vezeti a rangsort az online oktatásra fókuszáló egyetemek között. Magyarországon az egyetemek többségén nem találkozhatunk ezzel a lehetőséggel, noha már több fiatal vállalkozás is foglalkozik a témával.

Az e-learning Magyarországon viszonylag új keletű jelenség, és nemcsak az egyetemek elzárkózása, de az egyre sűrűbben megmutatkozó igény és médiareprezentáció is fontossá teszi, hogy mind a szakemberek, mind az érintettek tisztábban lássanak a témában.

Éppen ezért a társadalmi felelősségvállalást eddig is előtérbe helyező KommON BME Kommunikációs Szakkollégium április 15-én „Online oktatás konferencia – Helyzetjelentés a magyar e-learning kultúráról” címmel hiánypótló programot szervez, ahol párbeszédre invitálja a felsőoktatási intézmények képviselőit és hallgatóit, valamint a piaci szereplőket. Köszöntőt mond a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának Oktatási dékánhelyettese, valamint meghívott előadóink között jelen lesz többek között Gellai Richárd, a Megoldás.Most egyik alapítója, továbbá Szegi Ádám, a Duolingo egyik magyar fejlesztője.

Online oktatás konferencia – Helyzetjelentés a magyar e-learning kultúráról Időpont: 2014. április 15. 10:00-18:00 Helyszín: Magyar Telekom Székház (1013 Budapest, Krisztina körút 55.) Részvételi szándékát, kérjük, a http://kommon.bme.hu/online-oktatas-konferencia/regisztracio/ oldalon jelezze!

Elérhetőségek:

www.facebook.com/KommONkonferencia

http://kommon.bme.hu/online-oktatas-konferencia/  

Szólj hozzá

ajánló konferencia online oktatás e-learning